2010-03-28

Bolívia capital...

Bolívia capital... La Paz.
Doncs no! Encara que la seu del govern estigui a La Paz, i aquesta actuï com a capital "de facto", la capital constitucional, jurídica i històrica del país és Sucre.
Si ja: a l'escola em van ensenyar que era La Paz, però això no vol dir que sigui 100% cert... Aquí a Bolívia ningú en té cap dubte: la capital és Sucre i això no ho discuteix ningú.
Aclarit el tema, explicaré que a La Paz m'hi he quedat més temps del que tenia previst. Vaig tenir que deixar a reparar la càmera (maleïda pols de Caucato!), i fins que no me la van retornar com a nova em vaig quedar "encallat".
Durant aquest temps, vaig passar Setmana Santa, vaig viure unes eleccions i vaig conèixer la Carla: la meva guia local. Em va portar pels bastidors del teatre municipal, em va explicar els draps bruts de l'actual govern i dels ministeris (perquè treballa al ministeri de treball) i un diumenge a la tarda, vaig acabar recollint àvies per a que anessin a votar al marit de la seva germana, que era candidat a l'administració-gerència de la companyia telefònica en una de les àrees de La Paz. Si, si... No m'ho feu explicar que jo tampoc ho acabo d'entendre.
Per cert: la ciutat més gran de Bolívia tampoc és La Paz. És Santa Cruz!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

K passa weyyy? Ja has nat a cochabamba? Aki a torredembarra tots els bolivians són d'allí!!
Quan vulguis tornes a reus ehhh con la calma...i jueguennnn

Ivan Ortiz Marimon ha dit...

De Cochabamba?
Jajaja... No m'extranya! Els cochabambins són molt emprenedors!
Sempre trobaràs algú de Cochabamba en algún indret del món... A més, la majoria dels presidents de Bolívia han sigut de Cochabamba...
Pel que fa al tema de tornar... Doncs això: amb la calma!