2009-09-05

24 hores a Xile

I em tornava a trobar, (per tercera vegada!) a la meva estimada Lima.
Aquesta volta, per tal de prorrogar el meu visat de turista: doncs si, gairebé tres mesos al Perú. Em vaig mentalizar per superar qualsevol tràmit burocràtic, i em vaig llevar a les 6:30 amb molta energia, la cartera plena i un feix de fotocòpies sota el braç.
No penso avorrir ningú donant detalls del meu matí ple de frustració... Taxis amunt i avall, Departament d'Immigracions, Relacions Exteriors... De Miraflores a San Isidro, de San Isidro al centre, del centre a Miraflores altre cop... i al final vaig fer cap al APCI (Associació Peruana de Cooperació Internacional), on després de més d'una hora i mitja d'espera, un home em va rebre
al seu despatx i em va dir amb un to de metge que ha de donar una mala noticia: "Lo siento, no podemos haser nada porusted."
Jo vaig rebre les seves paraules amb un sospir de decepció i alliberament. Temps i "argent" perdut... Però almenys les hores d'espera i les carreres dels taxis ja s'havien acabat!
Mentre tantejava quina de les opcions triaria (pagar 1$ per cada dia que em passés de la data de venciment o sortir del país), vaig veure en un dels monitors, que passaven un reportatge de TV-Perú on s'explicava com tots els xilens d'Arica creuen en massa la frontera els caps de setmana per anar a Tacna (Perú), atrets pels baixos preus i la gastronomia local.
I aleshores ho vaig veure tot clar: creuaria la frontera xilena fins Arica, obtindria un nou segell al passaport que em permetés quedar-me més temps al Perú, i després aniria a Tacna a menjar pollastres a la brasa.
====================================================================
Interessant el tren que connecta Arica i Tacna (feia molt temps que no pujava a un tren!) que per molt lent que vagi, desafia les lleis de l'espai-temps de la física clàssica: durant l'estiu, surt d'Arica a les 19:00 i després de noranta minuts, arriba a Tacna a les 18:30. Mitja hora abans!
I de Xile, de moment millor no dir res... Només un petit tast per veure que els preus són molt més cars que a la resta de països andins (estava avisat!), i saber que m'han quedat ganes de tornar. Cosa que faré segur.

9 comentaris:

AguS ha dit...

Ets un fenomeno, eh... al final sempre trobes una solució!

Per cert, fa pocs dies vam estar amb en Joan Pau, que ens va parlar una mica del vostre encontre a terres sudamericanes... A ell se li ha acabat el 'xollo'... I a tu no, aixi que disfruta encara tot el que puguis, però recorda que et trobem a faltar a Catalunya!

Una forta abraçada.

Juan Pablo Vizcaíno ha dit...

Efectivament, se m'ha acabat el "chollo", continua tú per mí, ok amic? Disfruta del que vius que quan es torna difícilment es pot retornar als bons costums de viure la Vida viatjant!

Anònim ha dit...

Post nou, quant de temps!
De fet ja van caient fotos al frikibook...

Així que ja has fet incursió cap al sud! Ben fet, què coi.

Ja xerrem!

Se

Anònim ha dit...

Bon dia!!!... no se t'escapa una, ni la burocràcia podrà amb les ganes de quedar-te a viure l'experiència eh!!!.... sortiràs de Perú algun dia??...mmm t'han ben pillat!!
petonets
Maite

Ivan Ortiz Marimon ha dit...

Gràcies pels ànims "listeros"!
Una abraçada per tots!
Sortiré del Perú algun dia? Mmmmmmhhh... No sé, no sé...

Se! Xerrem aviat!

Judith Beceiro ha dit...

Ivan!! Ets un crack!!
Vaig llegint les teves aventures i m'agafen unes ganes de anar a conèixer el sur que no vegis...així que potser que quan s'acabi el meu visat a USA baixi cap allà.... Gràcies per aquesta energia que transmets! Una forta abraçada...

Anònim ha dit...

MUY buenas Ivan, no tengo el gusto de conocerte, me llamo Arturo, soy Peruano y me agrada que te guste tanto el Peru y que te sientas tan bien ahi,con todo el caos que pueda haber ahi ya lo echo de menos, cuando nos conozcamos ya me contaras tus experiencias en Perú

Anònim ha dit...

Ei, què et contes últimament? Per on pares? Cuida't molt!
Carol Orvay

Anònim ha dit...

Ivan por donde andas? Aki todo bien, seguimos con interes las novedaders del viaje pero hace mucho que no pones ningun post nuevo! Reclamamos mas informacion lenye!!!
Tati.