2009-09-07

Contraban

No dono caritat. I menys si es tracta de nens que intenten vendre alguna cosa. Però si dona la casualitat que estic menjant, i algú em demana per menjar, no tinc cap problema per convidar-lo a taula.
Així ho vaig fer durant el meu sopar a al terminal de Tacna amb aquella dona que semblava que s'anés a desmaiar, gemegava a tort i a dret i assegurava que estava embarassada... Jo havia aconseguit una rebaixa pel passatge del bus cap a Arequipa, així que per què no convidar-la?
Minuts després, a esperar el bus que ens portaria a Arequipa durant la nit... De fet, ja portàvem mitja hora de retard, i si justament no havíem sortit era perquè els assistents del bus no aconseguien carregar tot el material de contraban al portaequipatges.
Almenys unes 10 persones carregaven "més mercaderies del compte", i discutien o feien negocis amb els amos de la Companyia... I entre totes aquestes dones (la majoria de traficants eren dones), una es feia notar més que la resta: una que havia sopat gratis! (aix!).
Un cop dins l'autobús, una altra dona em va deixar una jaqueta de cuir: "Póntela flaco! La noche va a ser fresca...". Gràcies! Una jaqueta en un autobús nocturn és sempre benvinguda!
A mitja nit, control policial per examinar tota la mercaderia. Minuts abans, ja s'havia desplegat l'alarma general. Tothom ja estava mig alterat, i des del conductor fins a les "mamitas" indígenes passant per un servidor, portàvem posada la mateixa jaqueta de cuir. Bé, hi havia dones que en portàvem 3! Jo no he vist cosa més descarada!
I allí va entrar en escena un personatge peculiar, que a més de vendre els passatges, feia d'intermediari entre els passatgers i la policia:
- "Salón! Salón! Salón!...". Cridava. - "Salón o viene el Comando! ... Yo no puedo haser nada, no conosco al capitán. El gordito es nuevo y mira muy serio. Todo el mundo lleva cositas! Quien quiere cuidar sus cositas? Miren: la 'gata' se vacuna... 'Pancha'? Tu no? La Pancha va cargada y huele a mierda desde aquí... Salón! Salón o sube el comando y arrambla con todo... Y la Erika? La Erika muy viva es... Pero se le quedaron su televisor..."
Després de molt dialogar (unes tres hores!) amb la policia i els passatgers aquí i allà (molta comèdia vaja!) i que els policies es quedessin unes quantes liquadores, vam seguir el nostre fred viatge a Arequipa.
Resum:
Tacna-Arequipa: 9 hores, 15 s/. (uns 4 euros).
Si es vol un viatge més plàcid i ràpid, proveu amb "Cruz del Sur", 4,5 hores per 65 s/. (uns 16 euros).