2009-09-01

"Pisco Sin Fronteras" (i 6): els banys francesos

Per què banys? Doncs perquè el Projecte tracta d'això, de construir quatre banys públics per a la comunitat de Caucato (a quaranta minuts de Pisco). Una comunitat més que pobre (dins de la pobresa sempre hi ha classes), que per no tenir, no té ni aigua.
Per què francesos? Perquè el Projecte està totalment finançat per una associació d'estudiants francesos: "Le goutte d'eau" (no cal traducció, oi?).
Doncs això: banys... francesos... "The french bathrooms" (tampoc ens passem d'originals amb els noms, eh?). Per cert, que no fa massa vaig descobrir el nom original del Projecte, "Projet Perou 2009: Los olvidados de Caucato". Sona... Diferent!
Els francesos ja fa temps que van marxar... a "Pisco Sin Fronteras" estem acostumats als "adéus"... "Bye! Gonna miss you!" (amb to irònic) com solem dir per aquí... Però en aquest cas, el projecte sense ells ja no és el mateix i els trobem a faltar de veritat. Com a "petites gotes d'aigua" van esquitxar el nostre treball per fer-lo més divertit, amè, simpàtic... i ara, cadascú a la nostra manera, els enyorem de debò ("bien suRR!").
El Projecte és dels més ambiciosos que actualment porta la nostra organització. No tant per la seva grandària, sinó pel temps d'execució i perquè fem totes les tasques: des de els fonaments fins a les canonades... des de el replantejament fins a la primera cagada (humor escatològic, ho sento, no m'he pogut resistir).
Solidaritats i sentits del deure a part, tot plegat em sembla molt interessant... Uns "banys francesos" no es construeixen cada dia! I jo que m'hi he implicat fins al coll i he acceptat responsabilitats des del començament, ja no penso deixar Projecte... Si algú pregunta per mi, sóc a Caucato, ajudant a construir uns banys públics... Sembla que altra vegada he trobat el meu lloc. Almenys durant els propers mesos.