2009-03-15

"En Buenaventura hay mucha calentura..."

"En Buenaventura hay mucha calentura...". Això és evident: per la xafogor que fa! (malpensats! Però és clar que una cosa porta l'altra...). Però també a Buenaventura (no confondre amb PortAventura, que a mi ja se m'ha escapat un parell de vegades) hi ha una població d'afro-descendents que ha mantingut la seva identitat gràcies a l'aïllament de la regió ("Eso'es como viajar'al África, vístes!", bromeja en Gustavo).
L'haver mantingut les arrels africanes té el seu cost: la pobresa és més evident que a altres llocs, i molts carrers estan per asfaltar i moltes cases estan a mig construir (o mig derruir).
Per mi, un dels majors atractius, a part de ser ciutat portuària (la més important del país -més que Cartagena-, i amb molt de potencial), és el mercat de peix i marisc de la "Galeria", que per ser diumenge registrava força activitat. I també les platges properes de sorra negra banyades pel... Pacífic! Per primera vegada m'he banyat en aigües "pacífiques" (que per cert, de "pacífiques" no en tenen res).
Acabo dient per qui tingui la possibilitat, que en temporada (des d'Agost fins Octubre), les balenes geperudes són atretes per aquesta regió, però clar, per veure-les hauré d'esperar una altra ocasió.
Ah! Se m'oblidava! Al Pacífic també s'hi fa bona música: Chocquibtown. Pareu atenció a la lletra per fer-vos una idea de la "idiosincràsia pacífica".

2 comentaris:

AguS ha dit...

Primoooooooooooo...

Què és això de que estas a Portaventura? o Chikitown? Es que no em quedar clar amb tants noms i tanta musica. Fes un parell de voltes per Cagon Kan o per la Estampita... segur que allà es diu tot diferent! jajajaja

Bé, que sapigues que et segueixo encara, si si!

Per cert... tinc un parell d'amics de Barna que van sortir fa 1 mes a fer la volta al món, començant per Ushuaia i ara mateix estan pujant amunt... si passen per Colòmbia ja els diré que et saludin de part meva! Et deixo el seu blog:
http://metaltravellers.blogspot.com/

Una forta abraçada, Ivan!!!

Ivan Ortiz Marimon ha dit...

Els "viatgers metàl·lics"? Ok! Prenc nota! Jo segueixo cap avall, així que "viajeros somos, y en el camino nos encontraremos", o no era així? ;)
Abraçada, Agus!