2009-03-11

El plaer de navegar

Just abans d'arribar al moll de Sapzurro, miro a la meva esquerra i veig una esplèndida sortida de sol sobre la badia. Dos minuts més tard, buscant un nou angle des del moll, els núvols havien cobert tot l'espectacle... Només va ser cosa de cinc minuts: l'últim regal que em va donar Sapzurro.
Jo, a l'igual que el noi argentí que em vaig trobar ja fa més d'un mes i mig, tampoc estava disposat a prendre la "panga ràpida" del dimoni durant més de tres hores, així que tan bon punt vaig saber que hi havia la possibilitat de viatjar infiltrat al "Nueva Jerusalem", no ho vaig dubtar, i vaig planificar el meu viatge de tornada a la "civilització" en funció del seu horari.
El "Nueva Jerusalem" és un petit i atrotinat vaixell de càrrega ("canoa") que un cop per setmana, porta els subministraments bàsics a Sapzurro (begudes, menjar, benzina, materials per a la construcció...). Té uns quinze anys, encara que sembla que en tingui seixanta, però dins del seu desgastat esquelet de fusta, es pot sentir el plaer de navegar: la brisa sobre la cara, el sol, les xerrades amb la Magda, l'olor de mar, el prendre consciència real del temps i les distàncies... fins i tot el monòton soroll del motor m'hipnotitza i m'endormisco a la vegada que les onades m'embressolen i quedo adormit com un nadó.
Si ho comparo amb la llanxa no hi ha color: més del doble de temps a meitat de preu, i tots els meus ossos al seu lloc!
Resum:
Turbo-Sapzurro: 3,5 hores, 65000 p (uns 22 euros, inclòs l'excés d'equipatge i la barqueta addicional de Capurganá a Sapzurro).
Sapzurro-Turbo: 7 hores (aprox.), 30000 p (10 euros, inclòs l'esmorzar i el dinar).