2008-08-16

Quatre dies a "los llanos"

No sóc massa amic de contractar "tours" organitzats on tot està inclòs: tinc la impressió de que un paga bastant més a canvi de la comoditat de que el transport, l'allotjament i el menjar està resolt.
Però un cop a Mèrida, un bon lloc per sortir a explorar la zona de "los llanos", vaig començar a esbrinar quina seria la millor opció, i finalment vaig haver de reconèixer que ni organitzant-ho un mateix, tenint a disposició tot el temps del món, podria millorar l'oferta: 150 € per quatre dies, i sense que m'hagi de preocupar de res.
A part del que se suposa que està inclòs (allotjament, tres menjars al dia i transport en 4x4) també hi havia una tarda de "rafting" pel riu "Santo Domingo", una ruta a cavall, i unes tres sortides per veure animals amb guies de natura (una d'elles amb canoa, i una altra, nocturna).
Cap queixa... A més, doncs veure tota la fauna que queda per aquestes terres deixades de la mà de Déu: anacondes, capibares, dofins de riu, ossos formiguers, desenes de varietats d'ocells, piranyes, caimans... Caimans? He dit caimans?... Obro parèntesis:
(em vaig emportar l'ensurt de la meva vida quan durant la sortida nocturna, a un dels guies se li va escapar un petit caiman de les mans i em va passar per entre les meves cames mentre jo saltava tant alt com vaig poder... "Tuviste Suerte, Ivan... Si le llegas a caer encima, te muerde seguro!"... Ja veieu: un altre cop la "Suerte"!) Tanco parèntesis.
I després, per la nit, la gent del campament ("hato"), treia la guitarra de quatre cordes (el "cuatro"), les maraques i cantava "música llanera" mentre ballàvem... "joropo"! Si senyors! He après (o almenys he intentat aprendre, aconseguint les millors crítiques) els passos bàsics del joropo... imagineu quin ridícul!
I si no, posàvem els Cd's dels cotxes, convidàvem la gent dels ranxos veïns i bevíem cervesa i rom fins a altes hores de la nit (això vol dir la 1:00, perquè a les 7:00 ja era tot fosc). I en mig de la festa... vam rebre la visita (ja "esperada" per la gent del campament) del Roberto: un ós formiguer addicte a la cervesa, que cada vegada que sent soroll de festa, entra al ranxo com si fos casa seva i busca la seva dosis d'alcohol. Evidentment que quan arriba, tothom abandona la pista, les ampolles, els gots i tot plegat (no és perillós, però té unes urpes que no t'hi pots acostar...) i aleshores comença a ensumar i moure la trompa en busca de "soleres" i "polars"... fins que en té prou... i se'n va... o a vegades dorm la mona allà mateix. Surrealista de debò.
En fi, que sí: que ha valgut la pena pagar aquests diners pel tour de "los llanos"... L'única pega és que m'hagués agradat quedar-me uns dies més per millorar les meves habilitats de muntar a cavall, tornar a ballar joropo amb la Carmen, i fer-li alguna que altra foto al "Roberto".

3 comentaris:

guillem ha dit...

He tingut un "deja-vu", el blog del David i l'Anna se t'avança: http://hofandos.blogspot.com/2008/07/de-mrida-cap-los-llanos.html
o sigui que hauràs d'apretar i adelantar-los perquè ja són al Brazil.
Al final encara us trobareu en algun lloc indeterminat de la selva amazònica, ja veuràs.
A més els famosos crits de la selva em sembla que eren del David quan s'ha enterat que el Barça s'ha quedat amb l'Etoo per aquesta temporada, jajaja!

guillem ha dit...

Escolta, aquesta "culebrilla" no és un plagi? mira, mira http://picasaweb.google.es/miracleanna/Venezuela/photo#522807645047296472 em sembla que a l'Anna i el David els van ensenyat la mateixa, he comptat les escames del morro i en tenen el mateix número, jajaja!!

Viva Chaves güey!!! te voy a nasionalisar el blog!!

Salomé ha dit...

¡Me morí!
¿Un oso hormiguero borrachito?
Totalmente surreal... Ya me imagino la reunión de alcoholicos anónimos y hasta su madre regañándolo por llegar tarde, jajajajaja.