2005-08-25

Tensions al Kurdistan

Dolmus direcció Van. Anava buit. Tan sols viatjava amb els meus improvisats companys de viatge: l'Uriel i la Narkís, els dos d'Israel. El trajecte va ser bastant divertit fins que ens van parar a un control militar.
Un soldat d'allò més seriós ens va demanar els passaports. Després de retornar-me el meu, comença a examinar els dels nois, examinant fulla per fulla com si no n'hagués vist mai cap. L'ambient es va posar una mica tens: jo vaig començar a inquietar-me una mica, i l'ajudant del xofer, que minuts abans no parava de fer bromes i riure's amb nosaltres, ara em mirava estranyat i bocabadat, amb la inocencia d'un nen que no comprèn res.
La cosa es va posar pitjor quan finalment, el soldat amb un to seriós, va dir:
- "Israel?..."
Els dos van assentir nerviosos amb el cap... Després d'uns segons de tensió, al soldat se li va il.luminar el rostre, se li va dibuixar un enorme somriure a la cara i va exclamar:
-"Israel! Revivo! Fenerbache! Güzel!..."
I tots vam esclatar a riure...
Aquesta mateixa nit, en un accidentat trajecte a Malatya, un altre control m'ha obligat a buidar tot el meu equipatge a les 12 de la nit... coses de viatjar pel Kurdistan.