2008-09-02

Resum de Veneçuela

Caracas, Isla Margarita, Barquisimeto, Coro, Mérida, Los llanos i... Maracaibo. Punt i seguit. I de Maracaibo fins Paraguachón, on creuo la frontera amb Colòmbia.
Ja han passat 43 dies des de que vaig arribar a Veneçuela... Faig comptes i descobreixo que he gastat uns 1.035 €. Això vol dir, uns 24,1 € per dia, que és una mica més del que tenia previst gastar al meu pressupost... Però "¡Al loro!", "¡Que no os embauquen!". Això ha estat possible gràcies a les nits que m'he estalviat dormint a casa la Viole i la Su... Si no, la cosa s'hagués disparat!
Veure mapa més gran
Si ho comparo amb la vegada que hi vaig ser fa quatre anys, Veneçuela s'ha convertit en un país CAR (i per mi, més durant els els últims dotze dies, que he tingut que veure-me-les amb el canvi oficial). La compra diària en un supermercat de Caracas, surt tant cara com a qualsevol supermercat de Barcelona. Menjar una hamburguesa i un entrepà a Mèrida, pot ser tant o més car com qualsevol establiment de menjar ràpid de Reus, i una ampolla d'1,5 litres d'aigua, costa al voltant de 2 € a qualsevol terminal d'autobusos... I ja no parlem dels productes d'importació!
Per contra, el preu de la benzina i el transport públic, semblen ser les úniques coses barates d'aquest país: omplir el dipòsit de benzina (uns 45-50 litres), costa menys d'1 €. Això vol dir, en termes generals, que amb el preu que costa un dipòsit a Europa, es pot tenir benzina a Veneçuela durant un any o més, i que l'aigua és unes 50 vegades més cara que la benzina... Costa de creure però és així.
Que més?! Doncs que amb aquests dies he pogut comprovar que cap dels carregadors electrònics que portava funciona, he perdut una llanterna i he destrossat les botes i les sandàlies de caminar. Encara no m'han atracat ni m'he posat malalt, i els meus problemes de salut es redueixen a unes agulletes que em van deixar els cavalls de lo "los llanos" i unes picades d'insectes que canvien de lloc però m'acompanyen allà on vaig...
- I el meu sistema digestiu?
- Bé, gràcies!

2 comentaris:

la gata ha dit...

I la propera parada? Llegir-te es com viatjar una miqueta i aixó, per algú que encara no ha gaudit de vacances aquest any és un luxe.
Gràcies i molts petons

Anònim ha dit...

wow, that´s a cool summary of venezuela you´ve got, with that map and all. I agree, it was outrageolusly expenive over there, much better when you get down to colombia, right? I´m travelling around by bike in ecuador now, visiting different pueblos, awesome! take care man, and make sure you don´t miss Medellin, the worlds most beautiful girls there, incredible! /Carl