2009-07-18

"Pisco Sin Fronteras" (i 4): una casa per l'Isabel

Després d'una primera setmana prenent contacte amb Pisco Sin Fronteras, vaig decidir implicar-me en algun dels projectes que començaven: "Wooden House in Calle Bolivar" (qualsevol sostre que no sigui una tenda d'acampar -és que encara es veuen carpes donades pels diferents països- n'hi diuen "Casa de fusta").
Aquí m'hi he dedicat durant els últims 15 dies, muntant i dissenyant sobre la marxa una "casa de fusta" del no res...
I quan li vam preguntar a la mestressa de que pensava fer la casa, va i m'ensenya un munt de merda que més aviat semblava un abocador que una altra cosa.
I quan vaig donar una volta per les barraques del voltant cercant fusta aprofitable, i m'emporto un "palet" d'aquests de la construcció mig atrotinat (cap meravella tampoc), va i surt una veïna i comença a cridar: -"Me esta robando mi madera! Esta cogiendo lo ajeno!"
Jen ("la puta jefa"!), després de demanar-me l'opinió sobre on podrien anar els pilars, em va dir que estava molt contenta que un enginyer es fes càrrec del Projecte... I jo li contesto: "Enginyer? Aquí l'únic que cal es una mica de sentit comú i molta imaginació! (i no precisament en aquest ordre)".
Però dues setmanes després (amb la calma, que tampoc ens hem estressat massa), la casa ja s'assembla a una casa...
[Un dia que la Jen es va passar per l'obra, copets a l'espatlla i: "Good job, bro! The best wooden house I've ever seen in PSF: that's fucking awesome!"]
... I la Isabel alegre! I nosaltres (inestimables tant l'ajut del Jim en l'execució del sostre provisional i la implicació i constància del Bryan durant els darrers dies) feliços, contents i satisfets d'haver construït una llar del no res!
Després d'això, encara més convençut que mai, que si hi ha ganes, un és capaç de tot!
====================================================================
Casa de fusta. Pressupost total: 12 sols (3 euros, que inclouen 4 quilos de claus, a la espera que la Isabel reuneixi la quantitat de 30 euros que costa un sostre de canya, o millor encara, 60 euros per un sostre de plàstic ondulat).

4 comentaris:

guillem ha dit...

Una casa 12 euros... veig aquí una competència clara a Ikea: "donde caben dos caben tres", jejeje!

ANA CABEZALI ha dit...

Hola Iván guapíssim!!! T'acabo d'escriure un llarg -potser massa- comentari, i després d'inscriure'm ha desaparescut, Així que seré molt més breu, doncs em fa l'efecte que per la nostra amiga Delia coneixes més o menys les darreres notícies.

Bé, fent curta l'història: feia molts dies (mesos) que no entrava al teu blog i estic una mica perduda. Ho revisaré amb més calma, però sobre tot Iván, AVISA QUAN TORNIS. Et trobem a faltar -sobre tot la Delia i jo, que també ens trobem a faltar entre nosaltres-

Molts petons.,

ANA CABEZALI ha dit...

Lisensiado, te veo muy puesto en la cooperación. Gent com tu que s'adapta i entén ràpidament a les circumstàncies i condicions tant diferents a les nostres pot ajudar.

Ivan Ortiz Marimon ha dit...

Hey Ana!
Quina il·lusió! Doncs si, per aquí, tractant de fer alguna cosa de profit...
Com tu dius, més o menys la Delia ja em va posar al dia una mica de tot, però no és el mateix que sentir-ho de la vostra pròpia veu!
I tranquil·la! Quan torni (de moment no en tinc la intenció), ja faré un crit!