2008-08-01

Aeroexpresos Ejecutivos, CA

Aeroexpresos Ejecutivos. Sembla el nom d'una sèrie de moda o d'una pel·lícula d'acció de sèrie "B"... Però en realitat és el nom de la companyia d'autobusos més pija del país. N'hi ha diverses que cobreixen múltiples destinacions, i moltes fan els mateixos recorreguts... Però no n'hi ha cap (o almenys això m'han assegurat els locals) que sigui tant luxosa com aquesta.
El preu, evidentment, està d'acord amb els serveis que ofereix, però tot i que jo viatjo amb baix pressupost, m'he permès (i que no serveixi de precedent), aquest luxe. S'ha de provar tot, oi?
Per començar, aquesta companyia disposa d'una terminal pròpia a Chacao, una zona tranquil·la de Caracas. Això evita prendre l'autobús a la terminal Est (la Bandera), que, personalment no tinc el gust, però quan l'anomenes, als caraquenys els sembla sentir el propi infern. L'altra cosa sorprenent, és que s'ha de facturar l'equipatge amb 40 minuts l'antelació ("ho haveu vist!?!?"), i abans d'embarcar (així mateix ho diuen), s'ha de passar per un control de metalls.
Dins l'autobús, doncs un metre d'espai lliure entre seients, que són molt amples, tovets i reclinables (com els seients de primera dels avions). A més, suspensió d'aire (perquè les carreteres veneçolanes passin desapercebudes), televisió (n'hi van 4), DVD (el vídeo ja fa anys que no es porta) i aire condicionat. Deu meu! Això si que es impossible no recordar-ho! Mira que jo estava avisat (és un dels consells bàsics de la Lonely Planet), però tot i portar botes i jersei, m'he congelat... Si és que la gent es porta les mantes de casa!
Resum:
Caracas-Barquisimeto: 345 kms, 6 hores (aprox.), 62,5 Bs (uns 15 euros)

2 comentaris:

la gata ha dit...

Ei, carai, que barato! 15 eurillos. A Perú em ba sobtarlo del busos de diferents categories, amb "asssafatus" i tot.
Si us plau, segueix explicant-nos les teves aventures.
Un petonàs,

Anònim ha dit...

..Consell de la Lonely, val per dos!